Klacht melden

Wat is je relatie tot l'escaut

Gerelateerde vragen

Ik heb een klacht over de dienstverlening van een medewerker van jullie organisatie. Waar meld ik dat?

Algemeen

l'escaut streeft naar een goede dienstverlening en tevredenheid van onze huurders. Heb je toch een klacht over de dienstverlening van een medewerker van l'escaut, bespreek deze dan eerst met de betrokken medewerker en probeer samen tot een oplossing te komen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over een reparatie die niet goed is uitgevoerd. Waar meld ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen: via het Klantportaal op onze website, gebruik hiervoor het klachtformulier, het contactformulier, neem telefonisch contact op: 0118 - 422 300 of kom langs bij de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over de schoonmaakwerkzaamheden in mijn woongebouw. Waar meld ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen: via het Klantportaal op onze website, gebruik hiervoor het klachtformulier, het contactformulier, neem telefonisch contact op: 0118 - 422 300 of kom langs bij de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over (groot) onderhoud in mijn woning. Waar meld ik dat?

Algemeen

Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht in te dienen: via het Klantportaal op onze website, gebruik hiervoor het klachtformulier, het contactformulier, neem telefonisch contact op: 0118 - 422 300 of kom langs bij de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Meer over dit onderwerp

Wat is jullie klachtenprocedure?

Algemeen

l'escaut streeft naar een goede dienstverlening en tevredenheid bij onze huurders. Heb je toch een klacht over onze dienstverlening? Of over de manier waarop wij met jou of met je probleem omgaan? Dan hebben wij daarvoor een klachtenprocedure.

In eerste instantie bespreek je je klacht altijd met de betrokken medewerker.

Als je klacht  met de medewerker niet naar tevredenheid wordt opgelost, kun je een formele klacht indienen. De manager van de betreffende afdeling streeft ernaar de klacht binnen drie weken af te handelen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier interne klachtenprocedure l'escaut (zie bijlage)

Mocht je hierna nog niet tevreden zijn, dan kun je je klacht voorleggen aan de onafhankelijke Regionale klachtencommissie Zuid West. Het is belangrijk dat je eerst de klachtenprocedure doorlopen hebt, eerder kan de Regionale klachtencommissie Zuid West de zaak niet in behandeling nemen.

Ik ben niet tevreden met het antwoord of de oplossing op mijn ingediende klacht. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kunt je klacht indienen bij de Regionale klachtencommissie Zuid West. Gebruik hiervoor het klachtenformulier Regionale klachtencommissie Zuid West (zie bijlage). Deze kun je printen, invullen en voorzien van bijlagen opsturen naar de Klachtencommissie. Scannen en mailen kan ook. De commissie bekijkt of je in aanmerking komt voor een hoorzitting.

Let op: De klachten- en geschillenprocedure is niet van toepassing voor: 

  • Een (eerste) reparatieverzoek.
  • Een overlastklacht.
  • De jaarlijkse huurverhoging.
  • De visie of het beleid van de wonincorporaties.
  • Woningtoewijzing en toekenning urgenties (Regionale Klachtencommissie Woningtoewijzing).
  • Voor bovenstaande klachten gebruik je het klachtformulier.

Meer informatie: zie documenten in de bijlagen. 

Van welk rekeningnummer wordt mijn huur afgeschreven?

Algemeen

Je kunt inloggen op ‘Mijn l’escaut’ en het overzicht van je betaling(en) inzien onder het tabblad ‘Mijn huurnota’s’. Indien je toestemming hebt gegeven om de huur automatisch te betalen, is het mogelijk om de laatste 5 cijfers van je opgegeven bankrekeningnummer terug te zien onder het tabblad ‘Mijn l’escaut’ en/of ‘Mijn contract’.

Wordt de huur van een ander rekeningnummer afgeschreven? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch 0118 - 422 300.

Meer over dit onderwerp

Het is glad en er ligt veel sneeuw door extreme weersomstandigheden. Komt l'escaut met strooizout of helpen jullie met het scheppen van sneeuw?

Algemeen

Wanneer je in een complex woont van l'escaut, kunnen wij zout afgeven voor het hele complex. Voor een reguliere woning van l'escaut moet je zelf voor strooizout zorgen. Wanneer dit niet lukt voor jou, neem dan contact met ons op via 0118 - 422 300. Wij helpen je graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een vraag over een sleutel van mijn woning.

Algemeen

Neem contact op met l'escaut via het contactformulier.

Is het dringend en wil je liever telefonisch contact? Dan zijn wij bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 16.00 uur op 0118 - 422 300

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over de dienstverlening van een medewerker van l'escaut en deze is niet naar mijn tevredenheid opgelost. Waar kan ik dat melden?

Algemeen

Indien het niet lukt om tot een oplossing met de betrokken medewerker te komen kun je een formele klacht indienen. De manager van de betreffende afdeling streeft ernaar de klacht binnen drie weken af te handelen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier interne klachtenprocedure l'escaut (zie bijlage). Deze kun je printen, invullen en voorzien van bijlagen opsturen. Scannen en mailen kan ook.

Mijn klacht is besproken met de betreffende medewerker, maar niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Indien het niet lukt om tot een oplossing met de betrokken medewerker te komen kun je een formele klacht indienen. De manager van de betreffende afdeling streeft ernaar de klacht binnen drie weken af te handelen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier interne klachtenprocedure l'escaut (zie bijlage). Deze kun je printen, invullen en voorzien van bijlagen opsturen. Scannen en mailen kan ook.

Mijn klacht is besproken met de betreffende manager, maar niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kunt je klacht indienen bij de Regionale klachtencommissie Zuid West. Gebruik hiervoor het klachtenformulier Regionale klachtencommissie Zuid West (zie bijlage). Deze kun je printen, invullen en voorzien van bijlagen opsturen naar de Klachtencommissie. Scannen en mailen kan ook. De commissie bekijkt of je in aanmerking komt voor een hoorzitting.

Let op: De klachten- en geschillenprocedure is niet van toepassing voor: 

  • Een (eerste) reparatieverzoek.
  • Een overlastklacht.
  • De jaarlijkse huurverhoging.
  • De visie of het beleid van de woningcorporaties.
  • Woningtoewijzing en toekenning urgenties (Regionale Klachtencommissie Woningtoewijzing).
  • Voor bovenstaande klachten gebruik je het klachtformulier.
  • Meer informatie: zie documenten in de bijlagen. 

Ik heb een woning van l'escaut gekocht en heb hier een vraag over.

Algemeen

Laat een bericht achter via het contactformulier, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. 

Meer over dit onderwerp