Voorinspectie

Veel gevraagd over Voorinspectie

Ik heb een afspraak voor een (voor)inspectie en ik wil de afspraak graag verzetten. Hoe regel ik dat?

Voor het verzetten van de (voor)inspectie kun je telefonisch contact opnemen: (0118) 422300. In overleg kun je een nieuwe datum plannen.

Wat houdt een voorinspectie in?

Na het opzeggen van het huurcontract, komt een woninginspecteur bij je kijken naar de staat van de woning. Na de inspectie geeft de woninginspecteur in een inspectierapport aan welke werkzaamheden je nog moet uitvoeren, voordat je de sleutels bij ons inlevert. In het inspectierapport wordt een kostenspecificatie gegeven van wat wij aan je doorberekenen, wanneer wij deze werkzaamheden voor je uitvoeren. Denk hierbij aan het verwijderen van onkruid in de tuin of het repareren van een gat in een deur. Meer informatie hierover vind je  onze brochure 'de huur beëindigen'.

Ik heb mij huur opgezegd. Komen jullie mijn woning controleren?

Nadat je het huurcontract van je woning hebt opgezegd, komt een woninginspecteur langs voor een vooropname. Op de einddatum volgt nog een eindopname. Hij maakt samen met jou afspraken over de oplevering van de woning. De woning hoeft bij de vooropname niet leeg te zijn. Bij de eindinspectie moet de woning leeg, schoon en in goede staat zijn. Op dit moment lever je ook de sleutels bij ons in en eindigt je huurovereenkomst.

Hoe lang duurt een voorinspectie?

De voorinspectie duurt ongeveer 45 tot 90 minuten.

Moet ik als huurder zelf aanwezig zijn bij de voorinspectie?

Je mag aanwezig zijn bij de voorinspectie, maar dit is niet verplicht. Als je er zelf niet kan zijn, mag je afspreken dat iemand anders namens jou aanwezig is. Zorg ervoor dat je deze persoon machtigt om afspraken te maken met de woninginspecteur over de staat waarin de woning aan ons wordt opgeleverd.

Ik ben het niet eens met wat er besproken is tijdens de voorinspectie. Waar kan ik dit melden?

Neem hierover contact op met de woninginspecteur. Laat een bericht achter via het Contactformulier.