Sleutels en sloten

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Mijn afstandsbediening / druppel / badge van de parkeergarage of het toegangshek van mijn woongebouw werkt niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Soms moet een electronische sleutel / druppel vervangen worden, neem contact met ons op: telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier. Wij proberen je dan zo spoedig mogelijk te helpen.

Wil je een sleutel of druppel laten bijmaken dan zijn daar kosten aan verbonden. Voor het aanvragen van nieuwe sleutels of druppels hebben wij een bestelformulier (zie bijlage). Je kunt dit formulier ook bij de balie afhalen en invullen. Neem de sleutels of druppels mee die je wil bijbestellen. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Dit geldt ook voor sleutels of druppels van gemeenschappelijke ruimten, schuren, achterdeuren en brievenbussen. De sleutels of druppels kun je na een paar weken ophalen bij de balie van l'escaut woonservice aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Bij ontvangst van de sleutels of druppels dien je deze direct te betalen, via de pin.

Ik wil extra sleutels van mijn woning. Hoe regel ik dat?

Voor het bijbestellen van sleutels hebben wij een bestelformulier op onze website www.lescaut.nl. Je kunt het formulier ook bij de balie afhalen en invullen. Neem de sleutels mee die je wil bijbestellen. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Dit geldt ook voor sleutels van gemeenschappelijke ruimten, schuren, achterdeuren en brievenbussen. Aan het bijmaken van sleutels zijn kosten verbonden. De sleutels kun je na een paar weken ophalen bij de balie van l'escaut woonservice aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Bij ontvangst van de sleutels dien je deze direct te betalen, via de pin.

Ik ben een sleutel kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

Voor het bijbestellen van sleutels hebben wij een bestelformulier (zie bijlage). Je kunt het formulier ook afhalen bij de balie af te halen en gelijk invullen. Neem de sleutels mee die je nog wel in je bezit hebt. Daarop staat een sleutelnummer dat wij nodig hebben. Dit geldt ook voor sleutels van gemeenschappelijke ruimten, schuren, achterdeuren en brievenbussen. Aan het bijmaken van sleutels zijn kosten verbonden. De sleutels kun je na een paar weken ophalen bij de balie van l'escaut woonservice aan de Hermesweg tussen 9.00 uur en 12.00 uur op vertoon van een identificatie. Bij ontvangst van de sleutels moet je deze direct betalen, via de pin.

Wat zijn de kosten om een cilinder te wisselen?

Als je de woning niet in kunt / sleutel kwijt bent en geen reservesleutel hebt, kan er een monteur van l'escaut woonservice komen. De monteur komt dan om de deur van de woning open te maken, hij zal je vragen om een legitimatiebewijs te tonen. Wij vervangen de cilinder alleen als het slot bij het openmaken van de deur beschadigd is. De kosten voor het openmaken van de deur zijn € 60,-. Na 16.00 uur, op feestdagen en in het weekend zijn de kosten € 120,-. Je kunt ook zelf contact opnemen met een slotenmaker. Vraag wel wat de kosten zijn zodat je niet voor een verrassing komt te staan. Je betaalt zelf de kosten voor een slotenmaker. 

Wanneer je de sleutels bent verloren of zijn gestolen, maar je nog wel een reservesleutel heeft om de woning binnen te komen, komen wij niet. Als je in dit geval de sloten wil vervangen, dan betaal je zelf de kosten voor een slotenmaker.

De kosten voor het vervangen van een cilinder door l'escaut woonservice zijn: 

  • 1 cilinder € 49,-
  • 2 cilinders € 73,-,
  • 3 cilinders € 97,- ,
  • 4 cilinders € 121,-
  • 5 cilinders € 145,-. 

Ik heb mezelf buitengesloten. Welke kosten brengen jullie in rekening voor het openen van mijn deur?

We adviseren om een reservesleutel bij iemand achter te laten, zodat je geen onnodige kosten hoeft te maken.

Als l'escaut woonservice moet komen om de deur voor je open te maken, zijn de kosten tijdens kantooruren € 60,- en buiten kantooruren € 120,-. Als ook de cilinder vernieuwd moet worden, kost dat € 49,- (prijs voor 1 cilinder). 

Hoeveel sleutels ontvang ik wanneer ik een woning van jullie huur?

Je ontvangt van ieder slot op de buitendeuren minimaal drie sleutels. Voor binnendeuren krijg je een sleutel per deur.

Het slot van een buitendeur functioneert niet meer goed.

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Ik heb mezelf buitengesloten. Wat moet ik doen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact met l'escaut woonservice op te nemen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen. 

Mijn sleutel is afgebroken in een slot van een buitendeur. Wat moet ik doen?

Dit reparatieverzoek kun je zelf indienen via Reparatieverzoek. Geef in de toelichting zo duidelijk mogelijk aan wat kapot is.

Er is een storing aan de electrische toegangsdeur van mijn woongebouw. Waar meld ik dit?

Er zijn verschillende mogelijkheden om contact op te nemen: via het klantportaal op onze website, via Contactformulier, telefonisch (0118) 422300 of maak een melding bij de balie, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.

Ik wil mijn sloten laten veranderen. Hoe regel ik dat?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een reparatieverzoek in te dienen:

  • Via het klantportaal op onze website kun je de reparatie zelf indienen: Reparatieverzoek.
  • Stuur ons een bericht: Contactformulier, wij nemen dan telefonisch contact met je op.
  • Telefonisch: (0118) 422300.
  • Bij de balie van ons kantoor, open van 09.00 uur - 12.00 uur op werkdagen.