Starten met huren

Veel gevraagd over Starten met huren

Wanneer ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe woning?

Algemeen

Zodra wij weten wanneer het onderhoud aan je nieuwe woning gereed is, ontvang je van ons een uitnodiging om de huurovereenkomst te ondertekenen. Deze contractondertekening gebeurt in de woning. Na het tekenen van de huurovereenkomst wordt de woning aan je overgedragen en ontvang je de sleutels.

Het is niet mogelijk om voor de contractondertekening al spullen in de woning te plaatsen, ook al is de woning al leeg. 

Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar ik kan de gevraagde documenten niet op tijd aanleveren. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je kan telefonisch contact opnemen: 0118 - 422 300 om met de verhuurmakelaars te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Je bent zelf verantwoordelijk om de juiste documenten te uploaden en deze up to date te houden. 

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Algemeen

Zodra bekend is wanneer het onderhoud aan de woning gereed is, krijg je een uitnodiging om het contract te ondertekenen. Ook ontvang je van ons de eerste verhuurnota. Deze eerste verhuurnota betaal je per pin, tegelijk met de contractondertekening. De contractondertekening vindt plaats in de woning.

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de oplevering van mijn nieuwe woning. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Wanneer je niet tevreden bent over de kwalteit van de opgeleverde woning, neem je contact op met onze woninginspecteurs. Laat een bericht achter via het contactformulier

Er is een nieuwbouwwoning aan mij toegewezen en hoe gaat met de keuze van de keuken, kranen, tegels en dergelijke?

Algemeen

Een aantal maanden voordat wij de nieuwbouwwoning op gaan leveren nemen wij per e-mail contact met je op. Bij deze e-mail zal een bijlage toegevoegd worden met informatie over de opties en mogelijkheden. Daarna zal je een uitnodiging ontvangen om samen je keuzes door te spreken en heb je de mogelijkheid om vragen te stellen.

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van jullie ga huren?

Algemeen

Bij de meeste van onze woningen kun je zelf een energieleverancier kiezen. Hierop zijn een aantal uitzonderingen. Soms zijn de stookkosten al opgenomen in de servicekosten van de woning. Je kunt de eventuele stookkosten vinden onder de servicekosten van een geadverteerde woning op www.zuidwestwonen.nl.

Ik heb een vraag over mijn huurovereenkomst. Wie kan ik hiervoor bereiken?

Algemeen

Je kunt je vraag telefonisch 0118 - 422 300 of via het contactformulier doorgeven. Wij zullen je dan uitleg geven.

Er komt post binnen van de vorige bewoner / bewoonster. Wat kan ik hiermee doen?

Algemeen

Indien de contactgegevens van de vorige bewoner niet bij jou bekend zijn, mogen de poststukken retour gestuurd worden naar afzender (adres doorstrepen en 'retour afzender' noteren). Een postzegel is niet nodig. In verband met privacy geven wij het nieuwe adres van de vorige huurder niet door. 

Kan ik een naamplaatje aanvragen?

Algemeen

In het bellentableau aan de buitenzijde van een appartementencomplex mogen alleen standaard naamplaatjes gebruikt worden. Dit doen wij om te zorgen voor een verzorgde hoofdentree. l'escaut kan deze naamplaatjes voor je laten maken. Wij brengen daarvoor €5,00 euro in rekening. l'escaut verzorgt ook de plaatsing. Op het aanvraagformulier kun je aangeven hoe de exacte tenaamstelling op je naamplaatje moet zijn. Het ingevulde kun je afgeven bij de balie van ons kantoor (Hermesweg 13, Vlissingen) tussen 9.00 uur en 12.00 uur. De aanvraag dien je direct te betalen, via de pin.

Of gebruik het formulier in de bijlage om een naamplaatje aan te vragen.