Stookkosten

Veel gevraagd over Stookkosten

Moet ik zelf de meterstand doorgeven aan de energieleverancier?

Algemeen

Je energieleverancier heeft jaarlijks jouw meterstanden nodig om de jaarlijkse eindafrekening te kunnen opstellen. In het geval van een slimme meter zal je leverancier deze meterstanden vaak op afstand uitlezen. In het geval van een ouder type meter, moet je deze meterstanden zelf doorgeven. Je energieleverancier neemt hierover contact met je op. Heb je vragen over het doorgeven van meterstanden, neem dan contact op met je energieleverancier.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik heb hier een vraag over..

Algemeen

Heb je een tussenmeter? Dan kun je contact opnemen met Techem Energy Services B.V. Zij stellen de afrekeningen op en kunnen je verder helpen. Het telefoonnummer van Techem staat vermeld op je afrekening.

Heb je geen tussenmeter? Dan kun je contact opnemen met ons Team Huurincasso via het Contactformulier.

Op welke manier worden stookkosten in rekening gebracht?

Algemeen

Heb je een tussenmeter? De vaste kosten (infra-, netwerk- en meterkosten) worden gelijk verdeeld over het aantal woonruimten in het complex. De variabele kosten (het verbruik per woonruimte) wordt op basis van de eigen (tussen)meter per bewoner afgerekend. Heb je geen tussenmeter? De vaste kosten worden gelijk verdeeld over het aantal woonruimten in het complex. De variabele kosten worden verdeeld op basis van de oppervlakte per woonruimte.

Waar is mijn voorschotbedrag voor stookkosten op gebaseerd?

Algemeen

Het voorschot wordt bepaald op basis van de gemiddelde werkelijke kosten over het jaar ervoor. Wij proberen dit altijd zo zuiver mogelijk vast te stellen, om te voorkomen dat je een groot bedrag moet bijbetalen.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Hoe kan dat?

Algemeen

De werkelijke kosten zijn dan hoger dan de al betaalde voorschotten.

Kan ik mijn voorschotbedrag voor stookkosten aanpassen?

Algemeen

Verhogen is altijd mogelijk. Naar beneden bijstellen vereist een onderbouwing en is afhankelijk van de goedkeuring door de incassomedewerker van l'escaut.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik krijg geld terug. Wanneer ontvang ik het geld op mijn rekening?

Algemeen

In de brief staat vermeld wanneer we het bedrag aan je overmaken.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Je kunt contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.

Kan ik een glasverzekering bij jullie afsluiten?

Algemeen

In je servicekosten zit standaard een bedrag opgenomen voor de glasverzekering van je woning. Je hoeft deze niet zelf af te sluiten.