sfeerbeeld

l'escaut biedt luisterend oor

In april startte het team klantcommunicatie met het bellen van oudere klanten. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, is de kans groter dat zij in een sociaal isolement raken. Door middel van een praatje proberen we te achterhalen hoe het met ze gaat en of er misschien behoefte is aan ondersteuning. Met een telefoontje laten we ons sociale hart zien en betekenen we meer voor mensen in deze bijzondere tijd. Met kleine dingen bereik je veel!

Als we een hulpbehoefte signaleren, schakelen we met Stichting ROAT. Zij bieden in samenwerking met de HZ en Scalda op diverse terreinen ondersteuning. Van boodschappendienst tot meer bewegen voor ouderen thuis online. Ook brengen we mensen in contact met Taalhuis Walcheren en Emergis. Als er behoefte is, kunnen mensen meedoen aan een online leesclub of taalcaf en krijgen ze hulp bij het Nederlands. En Emergis staat klaar voor mensen met of zonder psychische klachten, of ze nu wel of geen clint zijn, iedereen die behoefte heeft aan contact. Dat kan ook gewoon een kletspraatje zijn. Kortom veel instanties die we inschakelen als we behoefte aan ondersteuning signaleren.

Wij krijgen dan ook veel positieve reacties op deze actie. Mensen zijn verrast dat we bellen en ze een luisterend oor bieden. Ze uiten hun dankbaarheid en waarderen het zeer dat we hier de tijd voor nemen. We zien gelukkig dat ouderen het over het algemeen goed maken in deze tijd. Zij krijgen hulp van familie, hebben telefonisch contact met vrienden en kennissen, gaan naar buiten een frisse neus halen en de thuiszorg die hulp verleent. Er ontstaan regelmatig openhartige gesprekken waaruit blijkt dat iemand behoefte heeft aan online ondersteuning of gewoon aan een gezellig kletspraatje. En daar doen we het voor! Daarom gaan we door met deze actie omdat het voldoening geeft als we iets voor elkaar betekenen.

Mail deze pagina door

Copyright l'escaut | Disclaimer, cookies en privacy | Powered by Bright Answers