Huur betalen

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Je kunt de huur het gemakkelijkst per automatische incasso betalen. Op de eerste dag van iedere maand wordt de huur dan automatisch geïncasseerd. Mocht de eerste van de maand in een weekend vallen of op een feestdag, dan incasseren we de eerste werkdag daarop. Daarnaast kun je de huur betalen per betaalmail, of door een eigen overboeking. Betalingen doen op het kantoor is niet mogelijk.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso.

Ik heb de huur zelf overgemaakt. Klopt het dat het nu betaald is?

Je kunt zelf gelijk op je afschrift zien of het betaald is. l'escaut woonservice ziet de verwerking pas na enkele dagen.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Dit is niet mogelijk.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Dit is niet mogelijk.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Dit is niet mogelijk.

Ik heb een aanmaning ontvangen. Wie kan ik hierover spreken?

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Wanneer je dit aangeeft, krijg je elke maand een betaalmail van ons.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Wanneer je dat wil, kun je contact opnemen met een medewerker van team Huurincasso.

Hoe kan ik een openstaand bedrag betalen?

Je kunt het openstaand bedrag via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer en de maand. Weet je je klantnummer niet neem dan contact met ons op (0118) 422300.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Een kopie van je huurspecificatie kun je bij ons opvragen via het Contactformulier, wij kunnen deze per post of email toesturen. Je kunt de huurspecificatie ook ophalen bij ons op kantoor. Neem dan een geldig legitimatiebewijs mee. 

Normaliter krijg je één keer per jaar de aanzegging van de huurverhoging. Bewaar deze zorgvuldig. Deze kun je gebruiken als huurspecificatie. 

Ik heb de AcceptEmail niet ontvangen. Kan deze nogmaals verstuurd worden?

Een AcceptEmail kan geen tweede keer verstuurd worden. Je kunt de huur via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer.

Ik heb een aanmaning ontvangen deze is niet aan mij gericht. Wat kan ik doen?

Excuses hiervoor. Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso. Telefonisch (0118) 422300 of via het Contactformulier.

Ik heb per ongeluk mijn AcceptEmail verwijderd. Kunnen jullie deze opnieuw sturen?

Een AcceptEmail kan geen tweede keer verstuurd worden. Je kunt de huur via een eigen overboeking aan ons overmaken, onder vermelding van je klantnummer.

Van welk rekeningnummer wordt mijn huur afgeschreven?

Je kunt inloggen op ‘Mijn l’escaut’ en het overzicht van je betaling(en) inzien onder het tabblad ‘Mijn huurnota’s’. Indien je toestemming hebt gegeven om de huur automatisch te betalen, is het mogelijk om de laatste 5 cijfers van je opgegeven bankrekeningnummer terug te zien onder het tabblad ‘Mijn l’escaut’ en/of ‘Mijn contract’.

Wordt de huur van een ander rekeningnummer afgeschreven? Neem dan contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Ik kan niet op tijd mijn huur betalen. Wat nu?

Volgens de huurovereenkomst moet de huur vóór de eerste van de maand (dus bij vooruitbetaling) zijn betaald. Lukt dit niet? Neem dan contact op met een medewerker van team Huurincasso via het Contactformulier.

Ik heb een brief ontvangen van l'escaut woonservice betreft een betalingsachterstand en wil graag iemand spreken. Kan dat?

Je kunt hiervoor contact opnemen met een medewerker van Team Huurincasso via het Contactformulier.

Ik heb een brief van de afdeling Huurincasso ontvangen en wil graag iemand spreken. Kan dat?

Neem contact met ons op via Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.

Hoeveel moet ik per maand aan huur betalen?

Je kunt je huurprijs terugvinden in 'mijn l'escaut'. Alle huurders van l'escaut woonservice hebben een activiatiecode ontvangen voor 'mijn l'escaut'. Hiermee activeer je jouw persoonlijke account. Nieuwe huurders van l'escaut woonservice ontvangen automatisch een activatiecode als zij beginnen met huren.

Heb je deze activatiecode niet ontvangen? Vraag deze dan aan: Activatiecode.

Ik wil graag weten of er huur openstaat op mijn adres. Hoe kom ik hier achter?

Je kunt op inloggen op Mijn l'escaut en je overzicht van je betalingen inzien onder Financieel. Lukt dit niet neem dan contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch (0118) 422300.